Vitaminok és ásványi anyagok az immunrendszer fokozására

Az immunrendszer nem más, mint egy védelmi vonal, amely megvéd bennünket a kórokozókkal, azaz a vírusokkal, a baktériumokkal, a gombákkal és egyéb parazitákkal szemben. Mi magunk is sokat tehetünk annak érdekében, hogy megerősítsük ezt a védelmi vonalat és minél kevesebb támadási felületet adjunk ezeknek a kórokozóknak. Egyes vitaminok és ásványi anyagok is sokat segíthetnek a védekezésben, mutatjuk is, melyek ezek!
Vitaminok és ásványi anyagok az immunrendszer fokozására

A C-vitamin, mint antioxidáns

A C-vitamin nem csak antioxidáns, hanem gyulladásgátló tulajdonsággal is rendelkezik, amely hatások jelentősen javítják az immunrendszer egészségét. A legnagyobb mennyiségben a csipkebogyó, a homoktövis, a paprika és a citrusfélék tartalmazzák ezt az antioxidáns vitamint. Amennyiben légzőszervi fertőzésünk van, és C-vitaminban gazdag táplálékokat fogyasztunk, úgy jelentősen csökkenthetők a tünetek és a betegség lefolyása is enyhébb lesz. Mi tartalmaz még sok C-vitamint? A fekete ribizli, az ananász, a mangó és a petrezselyem.

A D-vitamin, mint napfényvitamin

A D-vitaminról sokáig elfeledkeztek, amikor immunvédelemről, immunerősítésről esett szó, pedig az egyik legfontosabb vitaminról van szó, már ami az immunfokozást illeti. Amennyiben nem veszünk magunkhoz elegendő D-vitamint, úgy kialakulhatnak autoimmun betegségek, de a fertőzési hajlam is fokozódik ennek a vitaminnak a hiányában. Általában a felső légúti fertőzés gyakori, ha nem figyelünk a D-vitaminbevitelre. A D-vitamin megtalálható a májban, a halmájban, a tojássárgájában, a tejben és a tejtermékekben. Mivel napfény hatására termelődik is az emberi szervezetben, így napfényvitaminnak is szokták nevezni.

Az E-vitamin, mint a fertőzés elleni vitamin

Az E-vitamin az antioxidáns vitaminok egyike. Nagyon hatásos a káros hatású szabadgyökök elleni küzdelemben, de a fertőzések elleni küzdelemben is a segítségünkre lehet. E-vitaminban gazdagok a növényi olajok, a magvak és a diófélék.

A béta-karotin, mint gyulladáscsökkentő

A béta-karotin szerepe sem elhanyagolható, amikor immunrendszer erősítésről van szó, hiszen a béta-karotin erős antioxidáns aktivitással bír, amely segítséget nyújt a szervezetben kialakuló gyulladás csökkentésében és az oxidatív stressz okozta károsodások minimalizálásában. A béta-karotin forrásai: sárgarépa, édesburgonya, spenót, káposzta, tök.

B6-vitamin, mint a biokémiai reakciók támogatója

A B6-vitamin elengedhetetlen az immunrendszer biokémiai reakcióinak támogatásához. Ez a vitamin megtalálható a zöld leveles zöldségekben, a csicseriborsóban, a tonhalban, a lazacban, a csirkehúsban, a garnélában.

Cink, szelén és magnézium, mint immunrendszert erősítők

A cink, a szelén és a magnézium olyan ásványi anyagok, amelyekre az emberi szervezetnek szüksége van, hogy az immunrendszer megfelelően működjön. Ezek az ásványi anyagok kulcsfontosságú szerepet játszanak a szervezet számos enzimreakciójának működésében. Ezek nélkül a kiegészítők nélkül, az immunrendszer képtelen a feladatait ellátni, vagyis nem tud hatékonyan működni.

Kapcsolódó cikkek

Vitaminok és ásványi anyagok az immunrendszer fokozására

Vitaminok és ásványi anyagok az immunrendszer fokozására

Nagyon sok olyan vitamin és ásványi anyag létezik, amelyek hatékonyak az immunrendszer fokozásában. Amennyiben szeretnénk kicsit megerősíteni az immunrendszerünket, úgy fogyasszuk rendszeresen ezeket a tápanyagokat.

A probiotikumok hatása az immunrendszerre

A probiotikumok hatása az immunrendszerre

Az immunrendszer jelentős hányada, a bélrendszerben található, így ha vigyázunk a bélrendszerünk egészségére, úgy az immunrendszerünk egészségének fenntartása sem lesz nehéz feladat. Mutatjuk is, hogyan vigyázhatunk immunrendszerünk egészégére.

Érdemes citrusféléket fogyasztani - Mutatjuk, miért olyan egészséges a citrom – és nem csak a téli hónapokban.

Mutatjuk, miért olyan egészséges a citrom

A citrom savanyú ugyan, de nagyon egészséges. Nagyon sok C-vitamint tartalmaz, amely vitamin az antioxidánsok csoportjába tartozik. A cikkből kiderül, miért is fontos antioxidánsokat fogyasztani.