Mutatjuk, miért olyan egészséges a citrom

A citrom a citrusfélék közé tartozik. Tele van értékes C-vitaminnal, amely egy antioxidáns vitamin. Miért is van szükségünk C-vitaminra? Többek között a vérzékenység megelőzése, a gyorsabb sebgyógyulás, az egészséges érrendszer miatt, és természetesen, az immunitás fokozására. A citrom nagyon egészséges, lehet, hogy savanyú, lehet, hogy nem tartozik a kedvenc gyümölcseink közé, de a cikk elolvasása után ez megváltozhat. Mutatjuk is, hogy miért építsük be a citromot az étrendünkbe!
Érdemes citrusféléket fogyasztani - Mutatjuk, miért olyan egészséges a citrom – és nem csak a téli hónapokban.

Ételek ízesítésére – ecet helyett

Az ecet illatát nem mindenki kedveli. Amennyiben nem vagyunk odáig az ecetért, úgy érdemes kiváltani citrommal, hiszen a citrom kipréselt levét is felhasználhatjuk levesek, szószok és saláták ízesítésére.

A citrom és a tápanyagok

A citrom az antioxidánsok mellett tartalmaz még, illóolajokat, antioxidánsokat és fenolsavakat is. Az antioxidánsok csökkentik a szabadgyökök okozta sejtkárosodásokat, illetve az oxidatív stresszt is, amely felelőssé tehető a felgyorsuló öregedési folyamatokért és a betegségek kialakulásáért.

A citrom és az egészség

A citromban lévő antioxidáns vitamin, azaz a C-vitamin segíthet a rákos megbetegedések elleni védekezésben, de bizonyíték még nincs arra, hogy valóban kivédhetjük a segítségével a rettegett kórt. Azonban, ha rendszeresen fogyasztjuk, mindképpen hasznunkra válhat, hiszen gazdag C-vitaminban, amely sokféle más betegség megelőzésében segíthet.

A bőr egészségét is biztosítja

A kor előrehaladtával egyre több ránccal, szarkalábbal kell szembenéznünk, illetve a bőrünk jelentősen feszít a rugalmasságából és a feszességéből. A C-vitamin azonban segít a kollagénépítésben, ami azért lényeges, mivel a kollagénnek köszönhetjük arcbőrünk feszességét és fiatalos kinézetét.

A citrom és a vérnyomáscsökkentés

A citrommal kapcsolatban bebizonyosodott, hogy az időnként megjelenő – nem a hosszabb ideje fennálló – magas vérnyomást is csökkenteni tudja. Naponta akár több pohárnyi citromos vizet is megihatunk, de aki már szed magas vérnyomásra gyógyszert, semmiképpen se próbálja azt a citromos vízzel helyettesíteni.

A flavonoidok gazdag forrása

A flavonoidokkal kapcsolatban bebizonyosodott, hogy nagyon hatásosak a szív - és érrendszeri betegségek elleni védelemben. A citrom is sok flavonoidot tartalmaz.

Gyulladás ellen is véd

A citrom gyulladásgátló vegyületeket is tartalmaz, márpedig a legtöbb krónikus betegség valamilyen gyulladás talaján jön létre. Ilyen betegség például a Parkinson-kór is.

Téli megfázás citrommal

Megfázás idején javasolt nagyobb mennyiségben C-vitamint fogyasztani. A hidegebb hónapokban együnk minél több citrus gyümölcsöt, hiszen a C-vitamin az immunvédelemben is részt vesz.

C-vitaminhiány és vérzékenység

Az íny vérzékenysége is megjelenhet, amennyiben nem viszünk be elegendő C-vitamint a szervezetünkbe. A C-vitamin hamarabb kiürül a dohányosok szervezetéből, illetve az ínyük is hamarabb tönkremegy – ínysorvadás – így nekik kiemelten figyelniük kell ennek a vitaminnak a bevitelére.

Kapcsolódó cikkek

Az immunrendszerünket fokozhatjuk - Vitaminok és ásványi anyagok az immunrendszer fokozására- vitaminok segítségével.

Vitaminok és ásványi anyagok az immunrendszer fokozására

Nagyon sok olyan vitamin és ásványi anyag létezik, amelyek hatékonyak az immunrendszer fokozásában. Amennyiben szeretnénk kicsit megerősíteni az immunrendszerünket, úgy fogyasszuk rendszeresen ezeket a tápanyagokat.

Antioxidánsokban gazdagok - A bogyós gyümölcsök pozitív hatásai – és nagyon egészségesek.

A bogyós gyümölcsök pozitív hatásai

A bogyós gyümölcsök nem csak nagyon finomak, de nagyon egészségesek is. Eper, málna, fekete áfonya, goji bogyó, acai bogyó. Ezeknek a gyümölcsöknek az az egyik pozitív hatása, hogy antioxidánsokban bővelkednek. Az antioxidánsok pedig sokféle betegségtől ó

Egyes táplálékok - Top 5 fiatalító szupertáplálék – fiatalítanak.

Top 5 fiatalító szupertáplálék

A táplálkozásunkkal igenis befolyásolhatjuk, pontosabban lassíthatjuk az öregedési folyamatokat. Minél több antioxidánsban gazdag szupertáplálékot fogyasztunk, annál tovább maradhatunk fiatalosak. Mutatjuk, melyek ezek a táplálékok!