Mutatjuk, miért olyan egészséges a citrom

A citrom a citrusfélék közé tartozik. Tele van értékes C-vitaminnal, amely egy antioxidáns vitamin. Miért is van szükségünk C-vitaminra? Többek között a vérzékenység megelőzése, a gyorsabb sebgyógyulás, az egészséges érrendszer miatt, és természetesen, az immunitás fokozására. A citrom nagyon egészséges, lehet, hogy savanyú, lehet, hogy nem tartozik a kedvenc gyümölcseink közé, de a cikk elolvasása után ez megváltozhat. Mutatjuk is, hogy miért építsük be a citromot az étrendünkbe!
Érdemes citrusféléket fogyasztani - Mutatjuk, miért olyan egészséges a citrom – és nem csak a téli hónapokban.

Ételek ízesítésére – ecet helyett

Az ecet illatát nem mindenki kedveli. Amennyiben nem vagyunk odáig az ecetért, úgy érdemes kiváltani citrommal, hiszen a citrom kipréselt levét is felhasználhatjuk levesek, szószok és saláták ízesítésére.

A citrom és a tápanyagok

A citrom az antioxidánsok mellett tartalmaz még, illóolajokat, antioxidánsokat és fenolsavakat is. Az antioxidánsok csökkentik a szabadgyökök okozta sejtkárosodásokat, illetve az oxidatív stresszt is, amely felelőssé tehető a felgyorsuló öregedési folyamatokért és a betegségek kialakulásáért.

A citrom és az egészség

A citromban lévő antioxidáns vitamin, azaz a C-vitamin segíthet a rákos megbetegedések elleni védekezésben, de bizonyíték még nincs arra, hogy valóban kivédhetjük a segítségével a rettegett kórt. Azonban, ha rendszeresen fogyasztjuk, mindképpen hasznunkra válhat, hiszen gazdag C-vitaminban, amely sokféle más betegség megelőzésében segíthet.

A bőr egészségét is biztosítja

A kor előrehaladtával egyre több ránccal, szarkalábbal kell szembenéznünk, illetve a bőrünk jelentősen feszít a rugalmasságából és a feszességéből. A C-vitamin azonban segít a kollagénépítésben, ami azért lényeges, mivel a kollagénnek köszönhetjük arcbőrünk feszességét és fiatalos kinézetét.

A citrom és a vérnyomáscsökkentés

A citrommal kapcsolatban bebizonyosodott, hogy az időnként megjelenő – nem a hosszabb ideje fennálló – magas vérnyomást is csökkenteni tudja. Naponta akár több pohárnyi citromos vizet is megihatunk, de aki már szed magas vérnyomásra gyógyszert, semmiképpen se próbálja azt a citromos vízzel helyettesíteni.

A flavonoidok gazdag forrása

A flavonoidokkal kapcsolatban bebizonyosodott, hogy nagyon hatásosak a szív - és érrendszeri betegségek elleni védelemben. A citrom is sok flavonoidot tartalmaz.

Gyulladás ellen is véd

A citrom gyulladásgátló vegyületeket is tartalmaz, márpedig a legtöbb krónikus betegség valamilyen gyulladás talaján jön létre. Ilyen betegség például a Parkinson-kór is.

Téli megfázás citrommal

Megfázás idején javasolt nagyobb mennyiségben C-vitamint fogyasztani. A hidegebb hónapokban együnk minél több citrus gyümölcsöt, hiszen a C-vitamin az immunvédelemben is részt vesz.

C-vitaminhiány és vérzékenység

Az íny vérzékenysége is megjelenhet, amennyiben nem viszünk be elegendő C-vitamint a szervezetünkbe. A C-vitamin hamarabb kiürül a dohányosok szervezetéből, illetve az ínyük is hamarabb tönkremegy – ínysorvadás – így nekik kiemelten figyelniük kell ennek a vitaminnak a bevitelére.

Kapcsolódó cikkek

Egyes táplálékok - Szupertáplálékok a tüdőnek – pozitívan hatnak a tüdő egészségére.

Szupertáplálékok a tüdőnek

Nagyon sok olyan táplálék létezik, amelyek pozitívan hatnak a tüdő egészségére. A dohányzás nagyon káros, így jobb arról, minél hamarabb leszokni. Ezzel, és a szupertáplálékokkal, sokat tehetünk a tüdőnk egészségének fenntartása érdekében. Lássuk is, mely

Sokféle antioxidánsokban gazdag - Top antioxidáns táplálékok – táplálék létezik.

Top antioxidáns táplálékok

Léteznek olyan antioxidáns táplálékok, amelyek pozitívan hatnak az egészségre. Elsősorban a zöldségek és a gyümölcsök bővelkednek antioxidánsokban, de azért sok más táplálékban megtalálhatók. Mutatjuk is, hogy melyek ezek!

A bélrendszer védelme- A probiotikumok hatása az immunrendszerre – az immunrendszer védelmét is jelenti.

A probiotikumok hatása az immunrendszerre

Az immunrendszer jelentős hányada, a bélrendszerben található, így ha vigyázunk a bélrendszerünk egészségére, úgy az immunrendszerünk egészségének fenntartása sem lesz nehéz feladat. Mutatjuk is, hogyan vigyázhatunk immunrendszerünk egészégére.