Táplálékok a bús hangulat leküzdésére

Manapság sokan szenvednek depresszióban. Igaz, hogy a depresszió tüneteit csakis az antidepresszánsok szedésével lehet csökkenteni és megszüntetni, de azért sok olyan táplálék is a rendelkezésünkre áll, amelyek segíthetnek a hangulat javításában. A táplálékok tápanyagtartalma elősegítheti a jobb hangulat megteremtését és a jólét fokozását. Mutatunk néhány olyan táplálékot, amelyek segíthetnek elűzni a szomorúságot.
A depresszió ellen - Táplálékok a bús hangulat leküzdésére – a táplálkozással is sokat tehetünk.

Zöld leveles zöldségek

A zöld leveles zöldségek jelentős mennyiségű B9-vitamint tartalmaznak, amely vitamin hozzájárul a jó hangulat megteremtéséhez. Amennyiben nem viszünk be elegendő B9-vitamint a szervezetünkbe, úgy különféle tünetekkel kell számolnunk, mint például ingerlékenység, depresszió, álmatlanság, feledékenység és zavartság. A B9-vitamin nem csak a káposztában, a spenótban és brokkoliban van jelen nagyobb mennyiségben, hanem a dióban, a babban, a borsóban, a spárgában, vagy éppen a lencsében.

Brazil dió

A szelén javítja a hangulatot, márpedig a brazil dió tele van ezzel a tápanyaggal. Ez az ásványi anyag antioxidáns hatással rendelkezik, így a jólét fokozásában, megteremtésében is kiemelkedő szerepet játszik. A brazil dió mellett, magas még a szelén tartalma a diónak, a napraforgómagnak, a baromfinak és a tenger gyümölcseinek is.

A bogyós gyümölcsök

Kutatások igazolják, hogy azok az emberek, akik kiegyensúlyozottan táplálkoznak, azaz megfelelő mennyiségű zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, kisebb eséllyel lesz hangulatzavaruk, mint azoknak, akik nem részesítik előnyben az egészséges táplálékokat. A bogyós gyümölcsök antioxidánsokban bővelkednek, amelyek csökkentik a szervezetben a szabadgyökök mennyiségét. A szabadgyök, oxidatív stresszt, sejtkárosodást okoz, de a szervezetben zajló öregedési folyamatokat is felgyorsítja, illetve működési zavarokat is generálhat. Az oxidatív stressz mértékét csökkenthetik az antioxidánsok. Az antioxidánsok a mentális betegségek kialakulásának a kockázatait is csökkenthetik. A bogyós gyümölcsök sok C-vitamint – ez is egy antioxidáns vitamin – tartalmaznak, amely vitamin, jelentős szerepet játszik a stressz csökkentésében.

Sárgarépa

A sárgarépa narancsszínét a béta-karotin adja, amely szintén egy kitűnő antioxidáns. Kutatások igazolják, hogy azok a személyek, akik elegendő béta-karotinban gazdag táplálékot fogyasztanak, kisebb eséllyel lesznek depressziósak. A béta-karotin legfőképpen az élénk színű, vörös, sárga, narancsszínű gyümölcsökben, zöldségekben fordul elő. Ilyen a sütőtök, a sárgadinnye, a barack.

Erjesztett táplálékok

A kutatások szerint a bélbaktériumok szerepet játszanak a különféle mentális betegségek, beleértve a depresszió kialakulásában. Éppen ezért a bélflóra egyensúlyának a helyreállítása fontos szerepet játszik nem csak a testi, hanem a mentális egészség fenntartásában, megőrzésében. Az erjesztett ételek, mint probiotikus ételek, segítenek helyreállítani a jó és rossz bélbaktériumok arányát. Ilyen erjesztett étel a savanyú káposzta, a kimchi, a mizo és a kombucha. Hozzáértők szerint, a probiotikumban gazdag táplálékok rendszeres fogyasztása révén, jelentősen csökkenthető a depresszió kialakulásának a kockázata.

Kapcsolódó cikkek

Ez a vitamin - A C-vitaminhiány egyértelmű jelei – egy antioxidáns vitamin.

A C-vitaminhiány egyértelmű jelei

C-vitaminra mindenkinek szüksége van. Ez egy antioxidáns vitamin, amely hatásos a szabadgyökök okozta károsító hatásokkal szemben. Mutatjuk, hogy mi mindenben lehet még ez a vitamin a segítségünkre.

A depresszió ellen - Táplálékok a bús hangulat leküzdésére – a táplálkozással is sokat tehetünk.

Táplálékok a bús hangulat leküzdésére

A rossz hangulat ellen, nem csak gyógyszer létezik. Nagyon sok olyan táplálék megtalálható a palettán, amelyek szerepet játszanak a hangulat fokozásában. Mutatjuk, melyek ezek a táplálékok!

A C-vitamin - Miért van szüksége az immunrendszerünknek C- vitaminra? – egy antioxidáns vitamin.

Miért van szüksége az immunrendszerünknek C- vitaminra?

A C-vitamin, egy antioxidáns vitamin, amelynek kiemelkedő szerepe van az immunvédelemben. Mire van még hatással? Miért is jó nekünk ez a vitamin? A cikkben megadjuk a válaszokat a kérdésekre.