A bogyós gyümölcsök pozitív hatásai

A bogyós gyümölcsök rendkívül egészségesek, hiszen többek között, antioxidánsokat is tartalmaznak, amelyekről köztudott, hogy csökkentik a szabadgyökök okozta káros hatásokat. A szabadgyökök sok káros hatás miatt szabadulhatnak fel a szervezetben, ilyen lehet az egészségtelen táplálkozás, a mozgáshiány, a mértéktelen alkoholfogyasztás, a túlzásba vitt napozás, vagy éppen a dohányzás. A cikkben néhány bogyós gyümölcsről és azok egészségre gyakorolt pozitív hatásairól olvashatnak.
Antioxidánsokban gazdagok - A bogyós gyümölcsök pozitív hatásai – és nagyon egészségesek.

Goji bogyó, vasban és antioxidánsokban is bővelkedik

A goji bogyó két nagyon értékes antioxidáns vitamint is tartalmaz, az egyik az A-vitamin, a másik pedig a C-vitamin. Emellett a vas gazdag forrása is. Ezek a tápanyagok fokozzák az immunitást, illetve eredményesen harcolnak a cukorbetegség, a szívbetegségek és a rákos megbetegedések ellen.

Acai bogyó, a szupergyümölcs

Az acai bogyó is bekerült a szupergyümölcsök csoportjába, mivel nagyon sok antioxidánst tartalmaz. Az antioxidánsok védelmet jelentenek az oxidatív stressz okozta sejtkárosodással szemben, így pedig számtalan betegséggel szemben is védelmet élvezhetünk. Persze nem elég csak acai bogyót fogyasztani, fontos a rendszeres testmozgás és az egészséges táplálkozás is.

Az eper sok C-vitamint tartalmaz

Az eper nagy mennyiségben tartalmaz antioxidáns C-vitamint, de emellett más antioxidánsokat, folsavat és rostot is tartalmaz. Ezek a tápanyagok segítenek a magas vérnyomás és a magas koleszterinszint csökkentésében és a magas vércukorszint kezelésében. Az öregedési folyamatok sajnos az agyra is gyakorolhatnak káros hatást, azonban a rendszeres eperfogyasztás segíthet kivédeni ezeket a negatív hatásokat.

Fekete berkenye, mint gyulladáscsökkentő

A fekete berkenye, vagy ahogyan sokan ismerik, az arónia, nagyon hatékonyan képes gyulladást csökkenteni. A szervezetben kialakult gyulladás, ha krónikussá válik, úgy nagyobb esély van a rákos megbetegedések kialakulására.

Fekete áfonya, az antioxidánsbomba

Az egyik legegészségesebb gyümölcs, a fekete áfonya, amelynek színét az antocián nevű vegyületek adják. Az antociánok is antioxidánsok, amelyek védelmet jelenthetnek a szívbetegségek, a demencia, a rákos megbetegedés ellen, de még az immunrendszer fellendítésében is aktívan részt vesznek.

A polifenolban gazdag szeder

A szeder nagyon sok értékes polifenolt tartalmaz, amelyeknek kiemelkedő a gyulladáscsökkentő tulajdonsága. Ez azért nagyon hasznos, mivel sok esetben, a szervezetben kialakuló gyulladások okoznak szívbetegséget, cukorbetegséget, vagy éppen rákos megbetegedést.

A vörös áfonya és a húgyúti fertőzés

A vörös áfonya nagyon hasznos lehet a húgyúti fertőzés kezdeti szakaszában, hiszen jelentősen lecsökkenti a tüneteket és lerövidíti a betegség lefolyását. Amennyiben kúraszerűen fogyasztjuk, úgy kisebb az esélye a húgyúti fertőzések kialakulásának.

Bodza, mint a megfázás hatékony ellenszere

A bodza nagyon hatékony a megfázás tüneteinek enyhítésében és a betegség lefolyásának csökkentésében. A bodzából készíthetünk teát, amelybe tehetünk mézet, citromot és egy kevés lereszelt gyömbért is, hogy fokozzuk a pozitív hatásait.

Kapcsolódó cikkek

Íme, az első tüdővitamin - egy magyar cégnek köszönhetjük

Íme, az első tüdővitamin - egy magyar cégnek köszönhetjük

Egy hazai vállalkozás jóvoltából olyan speciális kapszula jelent meg a piacon, amelyet kimondottan a tüdő védelmére alkottak meg. Egy hazai vállalkozás jóvoltából olyan speciális kapszula jelent meg a piacon, amelyet kimondottan a tüdő védelmére alkottak.

Sokféle antioxidánsokban gazdag - Top antioxidáns táplálékok – táplálék létezik.

Top antioxidáns táplálékok

Léteznek olyan antioxidáns táplálékok, amelyek pozitívan hatnak az egészségre. Elsősorban a zöldségek és a gyümölcsök bővelkednek antioxidánsokban, de azért sok más táplálékban megtalálhatók. Mutatjuk is, hogy melyek ezek!

Mindenkinek szüksége van erre a vitaminra - A nők és a D-vitamin –de a nőknek különösen.

A nők és a D-vitamin

A D-vitamin elősegíti az immunrendszer jobb védekezőképességét, azonban a nőknek még fokozottabban ügyelni kell ennek a vitaminnak a bevitelére. Mutatjuk is, hogy miért!