Az ashwagandha segíthet az alvásban

Manapság nagyon sokan küzdenek alvási gondokkal. Valaki csak nehezebben tud elaludni, más az éjszaka közepén is felébred, megint mások csak keveset alszanak éjjelente, és másnap fáradtan, nyúzottan ébrednek. Sokan fordulnak az altatóhoz, hogy végre sikerüljön valamennyit aludni, azonban ez egy olyan szer, amely nem csak függőséget okoz, de még akár káros mellékhatással is számolhatunk, ha rendszeres fogyasztjuk. A természet szerencsére felkínál olyan lehetőségeket, gyógynövényeket, amelyek segíthetnek a nyugodt és pihentető alvásban. Az egyik ilyen gyógynövény az ashwagandha, amelyről a cikkben, részletesen be is számolunk.
A gyógynövény már bizonyított - Az ashwagandha segíthet az alvásban – az ájurvádikus gyógyászatban.

Az ashwagandha pozitív hatásai

Amennyiben este, lefekvés előtt fogyasztjuk ezt a gyógynövényt, biztosak lehetünk benne, hogy sokkal pihentetőbb lesz az alvásunk és más, pozitív hatásokkal is számolhatunk.

Az ashwagandhának kiemelkedő a stresszcsökkentő szerepe. Segítségével, reggelente könnyebben és kipihentebben fogunk felébredni és az esti elalvással sem lesznek problémáink. Ez a gyógynövény még a bőr szépségét is segít fenntartani. Egy tanulmány arról számolt be, hogy azok, akik rendszeresen fogyasztják ezt a gyógynövényt, reggelente kevésbé volt szükségük a koffein, élénkítő hatására.

Az ashwagandha az ájurvédikus gyógyászatban

Az ashwagandhát mintegy 3000 éve használják az ájurvédikus gyógyászatban, mégpedig a stressz enyhítésére, az energiaszint növelésére és a koncentráció javítására. Az ashwagandha egy adaptogén gyógynövény, ami azt jelenti, hogy nagyon előnyös a stressz csökkentésében és a stressz káros hatásainak kivédésében.

Az ashwagandha, a stressz és a szorongás

Ez a gyógynövény nagyon hatékony a stressz oldásában. Amikor stressz ér bennünket, akkor a stresszre reagálva, a mellékvesék kortizolt termelnek, így a stresszhormon szintje megemelkedik a szervezetünkben. Egy tanulmány arról számolt be, hogy az ashwagandha rendszeres fogyasztása – napi néhány gramm – akár 30 százalékkal is csökkentheti a magas kortizolszintet. Mindemellett, a szorongás oldásában is nagyon hatásos. A szorongás és a stressz gyakran okoz álmatlanságot, de ez a gyógynövény segítséget nyújt a probléma orvoslásában.

Izomerő és gyulladás

Az ashwagandha nem csak az izomtömeget növeli meg, hanem az erőt is. A gyulladáscsökkentésben is fontos szerepet játszik, márpedig ez nagyon fontos, hiszen így segítséget nyújthat a kórokozók által indukált fertőzések leküzdésében.

Pozitívan hat az emlékezetre és a memóriára is

Az ashwagandha egy 8 hetes vizsgálatban is bizonyított. A vizsgálat alanyai naponta 300 mg ashwagandha gyökérkivonatot kaptak. Ez a gyógynövény jó hatással volt az alanyok memóriájára, de a figyelemre, az emlékezetre is, és még a teljesítményük is fokozódott.

Kapcsolódó cikkek

Természetes gyógymódok megfázás és influenza esetén

Természetes gyógymódok megfázás és influenza esetén

Megfázás és influenza esetén a természetes gyógymódok is hatékonyak lehetnek. Egyes gyógynövények és vitaminok sokat segíthetnek a tünetek enyhítésében, a betegség lefolyásnak csökkentésében. Mutatjuk, melyek ezek a természetes gyógymódok!

Ahhoz, hogy egészségesek maradjunk - Miért egészségesek a magvak? – magvakat is kell fogyasztanunk.

Miért egészségesek a magvak?

Az egészséges táplálkozáshoz, a magvak fogyasztása is szorosan hozzátartozik, hiszen olyan értékes tápanyagokat tartalmaznak, amelyek fokozzák az egészségünket. Lássuk is, milyen magvak járulnak hozzá az egészségi állapotunk fellendítéséhez!

Egyes gyógynövények - 5 gyógynövény az idegek megnyugtatására – pozitívan hatnak az idegekre.

5 gyógynövény az idegek megnyugtatására

Sok gyógynövény arra is alkalmas, hogy lenyugtasson bennünket. Nem csak nyugtatnak, hanem a szorongást is csökkentik és a stresszoldó hatásuk is kiemelkedő. Mutatunk 5 gyógynövényt, amelyeket mindképpen be kell szereznünk, ha gyakran vagyunk idegesek.