Az édesburgonya egészségügyi előnyei és tápanyagtartalma

Az édesburgonya kiváló forrása az A-vitaminnak, valamint a béta-karotinnak, amelyet fogyasztása után a szervezet A-vitaminná alakít. Az A-vitamin hiánya számos egészségügyi problémához vezethet, beleértve az immunrendszer károsodását, a fertőzésekkel szembeni csökkent ellenállóképességet, a szemszárazságot és akár a halálozás növekedését is.
Az édesburgonya egészségügyi előnyei és tápanyagtartalma

Emellett jó forrása az antioxidánsoknak, amelyek segíthetnek az oxidatív stressz és az olyan betegségek elleni védelemben, mint a rák és a szív- és érrendszeri betegségek. Egy adag édesburgonya az ajánlott napi A-vitamin-bevitel 400%-át biztosítja, és remek módja annak, hogy ezt az alapvető tápanyagot beillessze az étrendjébe.

A vitaminok mellett az édesburgonya számos más hasznos tápanyagot is tartalmaz, többek között káliumot, magnéziumot és rostot. A kálium a vérnyomás szabályozásához nélkülözhetetlen ásványi anyag, és különösen hasznos a szívbetegségek és a stroke kockázatának csökkentésében - állítja az Amerikai Szívgyógyász Szövetség.

A magnéziumot összefüggésbe hozták a jobb hangulattal, valamint a depresszió és a szorongás csökkentésével. Emellett segít kiegyensúlyozni a kalcium és a foszfor egyensúlyát a szervezetben. Ha a kalcium és a foszfor aránya túl magas, az gyengítheti a csontokat és csontritkulást okozhat.

Az édesburgonyában található C-vitamin emellett erősítheti az immunitást, és csökkentheti a megfázás, az influenza és más légúti fertőzések kockázatát. Ez a tápanyag fokozza a vas felszívódását is, és csökkentheti a vérszegénység kialakulásának kockázatát.

Az édesburgonyában található másik fontos tápanyag a kolin, amely támogatja az izommozgást és a tanulást, valamint az idegrendszert. Kimutatták azt is, hogy csökkenti a gyulladást az agyban és a szívben.

A gyulladás számos krónikus betegség, például a szívbetegség, a rák és a 2-es típusú cukorbetegség egyik fő oka lehet. A gyulladást csökkentő élelmiszerek fogyasztása hatékony része lehet az egészséges életmódnak, és az édesburgonya kiváló választás, mivel oldható és oldhatatlan élelmi rostokat egyaránt tartalmaz.

Egy csésze sült édesburgonya bőséges 950 mg káliumot biztosít, ami majdnem kétszer annyi, mint egy közepes banánban található mennyiség. Ez az ásványi anyag kisöpri a felesleges nátriumot és folyadékot a szervezetből, csökkenti a vérnyomást és megelőzi a szív károsodását.

Emellett kiváló forrása számos B-vitaminnak és ásványi anyagnak, köztük a mangánnak, amely segíti a kollagén előállítását. Ez segít megőrizni a bőr és a haj erősségét, javítja a rugalmasságot és küzd az öregedés jelei ellen.

Ha azt keresi, hogyan építheti be ezeket az édes, ropogós gumókat az étrendjébe, fontolja meg, hogy levesekhez vagy salátákhoz adja, muffinokba és kenyerekbe süti, vagy kedvenc receptjeihez adja.

A C-vitamin mellett az édesburgonya számos antioxidánst is tartalmaz, amelyek segíthetnek a rák és más betegségek elleni védelemben. Ezenkívül jó rostforrás, amely segíthet megelőzni a székrekedést és elősegítheti a rendszerességet az egészséges emésztőrendszer érdekében.

Kapcsolódó cikkek

Hogyan fogyjak eredményesen?

Hogyan fogyjak eredményesen?

A megoldás a személyre szabott menüsorokban keresendő.

A rendszeres testedzés - A rendszeres mozgás hatása az agy működésére – jó hatással van a kognitív funkciókra.

A rendszeres mozgás hatása az agy működésére

A rendszeres mozgás pozitívan hat az agy működésére, hiszen javítja a kognitív funkciókat. Mutatjuk, hogy miben hatásos még a rendszeres mozgás.

Ezért jó a jóga - a jóga nagyon hatékony, számos egészségügyi előnye is van

A jóga top 10 előnye

A testmozgásnak nagyon sok pozitív előnye létezik. A jóga minden életkorban javasolható és mindkét nem csak profitálhat belőle, hiszen nemcsak a testi egészséget biztosítja, de lelkileg és szellemileg is feltölt.