Top 9 ok a cukor elkerülésére

Ma, a világon az elhízás egyik oka a finomított cukor mértéktelen fogyasztása. Naponta mintegy 25-30 gramm cukor fogyasztása lenne javasolt, azonban az emberek többsége ennek jóval többszörösét fogyasztja. Nagyon sok feldolgozott élelmiszer is tartalmaz úgynevezett rejtett cukrot, ami jelentősen megnöveli a napi cukorfogyasztásunkat, cukoradagunkat. A mértéktelen cukorfogyasztás nagyon sok és komoly betegségeket okozhat. Egyik eredménye az elhízás, amely már önmagában is veszélyt jelent az egészségünkre nézve. Lássuk is, hogy miért is csökkentsük le drasztikusan a napi cukoradagunkat.
A cukor sok betegség okozója lehet - Top 9 ok a cukor elkerülésére- ezért is kell elkerülni.

1. A cukor csökkenti az ásványi anyagokat

Nagyon dicséretes, ha valaki fogyaszt vitaminokat és ásványi anyagokat. Azonban, ha emellett előnyben részesíti a cukorfogyasztást, úgy tudnia kell, hogy a cukor csökkenti az ásványi anyagok hasznosulásának esélyét. Ilyen ásványi anyag a nátrium, a kálium, a magnézium és a kalcium. A kalcium és a magnézium többek között a csontok és fogak egészségét tartja fenn, hiányukban csontritkulás is kialakulhat.

2. A cukor függőséget okoz

A cukor egy olyan addiktív élelmiszer, amely dopamint szabadít fel az agyban, amitől boldogok leszünk. Minél többet fogyasztunk, annál jobb lesz a hangulatunk. Azonban jól tesszük, ha nem engedünk a csábításának, hiszen sokféle betegség okozója lehet.

3. Gyengíti az immunrendszert

Amikor cukrot, finomított cukorból készült ételeket fogyasztunk, csökken a fehérvérsejtek hatékonysága, ami pedig az immunrendszer működését gyengíti, azaz nem lesz eléggé hatékony a kórokozókkal szemben, így számtalan betegségnek és fertőzésnek lehetünk kitéve.

4. A cukor és a hízás

Amennyiben sok cukrot, cukros ételt eszünk, úgy fokozódik az elhízás, az inzulinrezisztencia és a cukorbetegség kialakulásának a kockázata. A magas vércukorszint először inzulinrezisztenciához vezet, majd ebből a 2-es típusú cukorbetegség alakul ki. Mindeközben a zsírsejtek el kezdnek raktározódni, ami elhízáshoz vezethet.

5. A cukor és a ráncok

A túlzott mértékű cukorfogyasztás, még az öregedési folyamatokat is felgyorsítja. Hogyan? A cukor olyan fehérjékhez kapcsolódik, amelyek károsítják az elasztin - és a kollagéntermelést. A kollagén és az elasztin csökkenése az oka a ráncok megjelenésének, de a bőr a rugalmasságát is elveszti.

6. Rákos megbetegedést is okozhat

A túlzásba vitt cukorfogyasztás azért is káros, mivel ez ösztönzi a sejtek növekedését, szaporodását, sajnos, a rákos sejtekét is, amely sejtek „szeretik a cukrot”. Sok betegség – emlő-, vastagbél-, hasnyálmirigy - és endometriumrák – létrejöttét összefüggésbe hozták a mértéktelen cukorfogyasztással.

7. A cukor és a depresszió

Számos kutatás számolt be arról, hogy a mértéktelen cukor - és édességfogyasztás oka lehet nem csak a hangulatingadozásnak, de a depresszió, a szorongás és a krónikus fáradtság kialakulásának is. A cukor először jó hangulatot idéz elő, majd, mivel egy addiktív anyagról van szó, megjelennek a klasszikus elvonási tünetek. Ily módon egy ördögi kör alakul ki, de meg lehet tőle szabadulni, csak kitartás és akarat szükséges hozzá.

8. A cukor és a koleszterinszint

A cukor még a koleszterinszintre is hatást gyakorol. A mértéktelen cukorfogyasztás csökkenti a jó, azaz a HDL- koleszterinszintet, amelynek az a feladata, hogy segítsen eltávolítani az LDL, azaz a rossz koleszterinszintet az artériák faláról. A cukor a testzsír szintet is megnöveli, ez pedig a szívbetegség kockázatait emeli meg.

9. Hiperaktívvá tesz

Azért sem javasolják lefekvés előtt a gyerekeknek a cukorfogyasztást, mert hiperaktívvá teszi a gyermeket. Ennek oka az ingadozó vércukorszint és az adrenalin fokozása. Ez pedig a gyermek aktivitását fokozza.

Kapcsolódó cikkek

Sok élelmiszer és ital - Táplálkozási tanácsok autoimmun betegeknek – fokozza a tüneteket.

Táplálkozási tanácsok autoimmun betegeknek

Az autoimmun betegséget komolyan kell venni, hiszen, ha nem váltunk életmódot, úgy a tünetek felerősödésével kell számolnunk. A cikkben arról olvashat, hogy milyen táplálékok kiiktatásával javulhat az állapot, a közérzet.

Edzőgépek otthoni testépítéshez

Edzőgépek otthoni testépítéshez

Nem szereted az edzőtermeket vagy egyszerűen csak nincs időd terembe járni?

Nevessünk sokat - A jókedv kedvezően hat az immunrendszer működésére – hiszen ez is erősíti az immunrendszert.

A jókedv kedvezően hat az immunrendszer működésére

Az erős immunrendszer nagyon hatékonyan képes védekezni a kórokozókkal szemben. Az immunrendszer erősítése minden életkorban kiemelt feladat. Még a pozitív hangulat is erősítheti az immunrendszerünket. A cikkből az is kiderül, hogyan.