Top 9 ok a cukor elkerülésére

Ma, a világon az elhízás egyik oka a finomított cukor mértéktelen fogyasztása. Naponta mintegy 25-30 gramm cukor fogyasztása lenne javasolt, azonban az emberek többsége ennek jóval többszörösét fogyasztja. Nagyon sok feldolgozott élelmiszer is tartalmaz úgynevezett rejtett cukrot, ami jelentősen megnöveli a napi cukorfogyasztásunkat, cukoradagunkat. A mértéktelen cukorfogyasztás nagyon sok és komoly betegségeket okozhat. Egyik eredménye az elhízás, amely már önmagában is veszélyt jelent az egészségünkre nézve. Lássuk is, hogy miért is csökkentsük le drasztikusan a napi cukoradagunkat.
A cukor sok betegség okozója lehet - Top 9 ok a cukor elkerülésére- ezért is kell elkerülni.

1. A cukor csökkenti az ásványi anyagokat

Nagyon dicséretes, ha valaki fogyaszt vitaminokat és ásványi anyagokat. Azonban, ha emellett előnyben részesíti a cukorfogyasztást, úgy tudnia kell, hogy a cukor csökkenti az ásványi anyagok hasznosulásának esélyét. Ilyen ásványi anyag a nátrium, a kálium, a magnézium és a kalcium. A kalcium és a magnézium többek között a csontok és fogak egészségét tartja fenn, hiányukban csontritkulás is kialakulhat.

2. A cukor függőséget okoz

A cukor egy olyan addiktív élelmiszer, amely dopamint szabadít fel az agyban, amitől boldogok leszünk. Minél többet fogyasztunk, annál jobb lesz a hangulatunk. Azonban jól tesszük, ha nem engedünk a csábításának, hiszen sokféle betegség okozója lehet.

3. Gyengíti az immunrendszert

Amikor cukrot, finomított cukorból készült ételeket fogyasztunk, csökken a fehérvérsejtek hatékonysága, ami pedig az immunrendszer működését gyengíti, azaz nem lesz eléggé hatékony a kórokozókkal szemben, így számtalan betegségnek és fertőzésnek lehetünk kitéve.

4. A cukor és a hízás

Amennyiben sok cukrot, cukros ételt eszünk, úgy fokozódik az elhízás, az inzulinrezisztencia és a cukorbetegség kialakulásának a kockázata. A magas vércukorszint először inzulinrezisztenciához vezet, majd ebből a 2-es típusú cukorbetegség alakul ki. Mindeközben a zsírsejtek el kezdnek raktározódni, ami elhízáshoz vezethet.

5. A cukor és a ráncok

A túlzott mértékű cukorfogyasztás, még az öregedési folyamatokat is felgyorsítja. Hogyan? A cukor olyan fehérjékhez kapcsolódik, amelyek károsítják az elasztin - és a kollagéntermelést. A kollagén és az elasztin csökkenése az oka a ráncok megjelenésének, de a bőr a rugalmasságát is elveszti.

6. Rákos megbetegedést is okozhat

A túlzásba vitt cukorfogyasztás azért is káros, mivel ez ösztönzi a sejtek növekedését, szaporodását, sajnos, a rákos sejtekét is, amely sejtek „szeretik a cukrot”. Sok betegség – emlő-, vastagbél-, hasnyálmirigy - és endometriumrák – létrejöttét összefüggésbe hozták a mértéktelen cukorfogyasztással.

7. A cukor és a depresszió

Számos kutatás számolt be arról, hogy a mértéktelen cukor - és édességfogyasztás oka lehet nem csak a hangulatingadozásnak, de a depresszió, a szorongás és a krónikus fáradtság kialakulásának is. A cukor először jó hangulatot idéz elő, majd, mivel egy addiktív anyagról van szó, megjelennek a klasszikus elvonási tünetek. Ily módon egy ördögi kör alakul ki, de meg lehet tőle szabadulni, csak kitartás és akarat szükséges hozzá.

8. A cukor és a koleszterinszint

A cukor még a koleszterinszintre is hatást gyakorol. A mértéktelen cukorfogyasztás csökkenti a jó, azaz a HDL- koleszterinszintet, amelynek az a feladata, hogy segítsen eltávolítani az LDL, azaz a rossz koleszterinszintet az artériák faláról. A cukor a testzsír szintet is megnöveli, ez pedig a szívbetegség kockázatait emeli meg.

9. Hiperaktívvá tesz

Azért sem javasolják lefekvés előtt a gyerekeknek a cukorfogyasztást, mert hiperaktívvá teszi a gyermeket. Ennek oka az ingadozó vércukorszint és az adrenalin fokozása. Ez pedig a gyermek aktivitását fokozza.

Kapcsolódó cikkek

6 turbótipp a szemszárazság ellen

6 turbótipp a szemszárazság ellen

Néhány egyszerű szokással megelőzhető a fájdalmas szemgyulladás.

Hogyan legyünk egészségesek?

Hogy maradhatunk egészségesek télen? 2. rész

“Maradjunk egészségesek!” — Ebben az évben olyan gyakran halljuk ezt a mondatot, mint előtte soha. De ez hogyan tud megvalósulni? Hogy tudunk például jól megelőzni egy meghűlést? Megpróbáljuk most bemutatni mit tehetünk az egészségünk megőrzése érdekében

Hogyan maradjunk egészségesek?

Hogy maradhatunk egészségesek télen? 1. rész

“Maradjunk egészségesek!” — Ebben az évben olyan gyakran halljuk ezt a mondatot, mint előtte soha. De ez hogyan tud megvalósulni? Hogy tudunk például jól megelőzni egy meghűlést? Megpróbáljuk most bemutatni mit tehetünk az egészségünk megőrzése érdekében