Mik azok a probiotikumok és miben segíthetnek?

A probiotikumok az emésztőrendszerünkben természetes módon megtalálható, jótékony hatású mikroorganizmusok.
Mik azok a probiotikumok és miben segíthetnek?

A probiotikumok az emésztőrendszerünkben természetes módon megtalálható, jótékony hatású mikroorganizmusok. Ezek a baktériumok nem okoznak megbetegedést, sőt, kimondottan jó hatással vannak a szervezetünkre, elősegítik, hogy megfelelően működjön például az emésztésünk vagy az immunrendszerünk. Cikkünkből most kiderül, hogy mi mindenben lehetnek még a segítségedre a bélrendszerünk láthatatlan jótevői és emésztési problémák esetén hogyan pótolhatod őket.

A probiotikumoknak több fajtája van, ezek együttese alkotja a bélflórát. A bélflóra bélbaktériumai olyan tápanyagokat tudnak előállítani, mint a K-vitamin és egyes B-vitaminok, ezen kívül pedig képesek a mérgező melléktermékek lebontására is.

Tudtad? Az emberi testben körülbelül 100 billió (!) ilyen mikroorganizmus található. Nem kérdés tehát, hogy ezek a baktériumok az immunrendszered szerves részét képezik, ugyanis többek között meggátolják a kórokozók megtelepedését.

A probiotikum tehát a bélrendszerben élő jó baktérium. De mi az a prebiotikum?

Prebiotikumnak a probiotikumok táplálékát nevezzük, melyek lényegében emészthetetlen elemi rostok.

Ahhoz, hogy a probiotikumok legyenek túlsúlyban a szervezetedben és kifejthessék jótékony hatásukat, megfelelő táplálékra van szükségük.

A probiotikumok és a prebiotikumok tehát nélkülözhetetlenek a bélflórád egészségéhez. Természetes úton is hozzájuthatsz ezekhez a baktériumokhoz, többek között a johgurt, a kefir, az író, a savanyú káposzta és a kovászos kenyér is tartalmaz probiotikumokat.

A probiotikumok fontosságára főként antibiotikum-kúrák után szokták felhívni a figyelmet, azonban a helytelen táplálkozás hatására is elszaporodhatnak a belekben a kártékony baktériumok. Ennek a jele lehet az állandó puffadás, a hasmenés, székrekedés vagy egyéb emésztési problémák.

Ha ilyen panaszokat tapasztalsz, a legjobb, amit tehetsz, ha minél hamarabb elkezded a jótékony baktériumok pótlását.

Ha a bélrendszerünk túlságosan le van épülve, nem elegendő az erjesztett ételekből származó probiotikumokkal pótolni a veszteséget. Ilyenkor jöhetnek számításba a különböző probiotikum készítmények, melyek szedésével gyorsan és hatékonyan pótolhatóak a bélrendszerünket támogató jótékony mikroorganizmusok.

Puffadás és egyéb emésztőrendszeri problémák esetén kifejezetten javasolt egy pár hónapos probiotikumkúra, amely jó eséllyel megszüntetheti a panaszokat.

Milyen probiotikumokat tartalmazó étrend-kiegészítőt érdemes választani?

A bélflóra egyensúlyáért nem egyetlen probiotikum, nem is egy probiotikum-törzs felelős. Így természetesen nem elegendő egyetlen probiotikum vagy probiotikum-törzs bevitele a szervezetbe.

Milyen szempontokat kell tehát figyelembe venned, amikor probiotikum készítményt választasz?

• Olyan terméket érdemes vásárolni, amely minél több baktériumtörzset tartalmaz.

• Pénzkidobás adagonként 100 millió élő baktériumnál kevesebbet tartalmazó terméket választani.

• Az igazán korszerű készítmények savvédő köpeny segítségével biztosítják, hogy a baktériumok túléljék a gyomorsavat, az epesavat és az emésztő enzimeket.

• Fontos, hogy a termék prebiotikumokat is tartalmazzon. Így a probiotikumok táptalajt kapnak a megtelepedéshez, és nem ürülnek ki gyorsan a szervezetből.

A Vitaful Probiotics Probiotikum komplex 3 baktérium-törzssel, prebiotikummal és 4 vitaminnal megerősítve járul hozzá az egészséges bélflóra kialakításához. Adagonként több mint 1,2 milliárd jótékony baktériumot tartalmaz, ezzel hatékonyan csökkenti a puffadást, a bélgázképződést, a stressz vagy antibiotikum-kúra okozta hasmenést és a székrekedést.

A Vitaful Probiotics probiotikum készítményt kifejezetten olyan felnőttek számára fejlesztették ki, akik aktív, stresszes életet élnek és emiatt gyakran küzdenek emésztési problémákkal. A finom, ananász ízű gumivitamin 100% vegán, glutén-, laktóz-, és szójamentes.

Jól hangzik? Látogass el a vitaful.hu-ra és próbáld ki te is!

Kapcsolódó cikkek

A rendszeres testedzés - A rendszeres mozgás hatása az agy működésére – jó hatással van a kognitív funkciókra.

A rendszeres mozgás hatása az agy működésére

A rendszeres mozgás pozitívan hat az agy működésére, hiszen javítja a kognitív funkciókat. Mutatjuk, hogy miben hatásos még a rendszeres mozgás.

A cukor sok betegség okozója lehet - Top 9 ok a cukor elkerülésére- ezért is kell elkerülni.

Top 9 ok a cukor elkerülésére

A cukor nagyon egészségtelen, emellett még gyulladást is okoz. A krónikus gyulladás pedig olyan betegségeket okozhat, mint cukorbetegség, szívbetegség, vagy rákos megbetegedés. Mutatjuk, mi mindenre van még káros hatással a cukor.

Sok élelmiszer és ital - Táplálkozási tanácsok autoimmun betegeknek – fokozza a tüneteket.

Táplálkozási tanácsok autoimmun betegeknek

Az autoimmun betegséget komolyan kell venni, hiszen, ha nem váltunk életmódot, úgy a tünetek felerősödésével kell számolnunk. A cikkben arról olvashat, hogy milyen táplálékok kiiktatásával javulhat az állapot, a közérzet.