A C-vitaminhiány egyértelmű jelei

A C-vitamin egy vízben oldódó vitamin. Táplálékokkal és kiegészítőkkel vihetjük be a szervezetünkbe. Mivel a felesleg a vizelettel együtt kiürül a szervezetből, így azt mindennap pótolnunk szükséges. A C - vitamin hiányának vannak egyértelmű jelei. Mutatjuk, hogy melyek ezek!
Ez a vitamin - A C-vitaminhiány egyértelmű jelei – egy antioxidáns vitamin.

Kik azok, akiknek kevés C-vitamin van a szervezetében?

Vannak olyan állapotok és betegségek, amikor a C-vitamin kevésbé hasznosul, mint más, egészséges emberek szervezetében. C-vitaminhiánytól szenvedhetnek azok az emberek, akik nem figyelnek oda kellőképpen a táplálkozásukra, azok a személyek, akik vesebetegségben szenvednek, esetleg dialízisre is járnak, de a dohányzók szervezetében is alacsonyabb a C-vitaminszint, márpedig a dohányosoknak van talán a legnagyobb szükségük erre a vitaminra, hiszen ez a vitamin hozzájárul a szabadgyökök okozta káros hatások semlegesítéséhez.

Lassabb sebgyógyulás

A C-vitaminhiány egyik egyértelmű jele, a szokásosnál lassabb sebgyógyulás. A C-vitamin részt vesz az olyan fehérje előállításában, amely segít a fertőzések elleni küzdelemben. Ha nem viszünk be elegendő C-vitamint a szervezetünkbe, úgy könnyebben lesznek fertőzéseink és nehezebben is gyógyulunk ki azokból.

Vérzékenység

Amennyiben nem gondoskodunk a C-vitaminbevitelről, úgy vérzékenységgel kell számolnunk, mivel a C-vitaminhiány ezt is okozhatja. A C-vitamin ugyanis nagyon hasznos egyrészt az érrendszer egészségének szempontjából, másrészt megakadályozza a vérrögképződést is. A C-vitamin hiánya okozhat íny - és orrvérzést is.

Elhízás

Kutatások igazolják, hogy az alacsony C-vitaminszint megnöveli a testzsír mennyiségét, különösen a hasi zsír mennyisége növekszik meg drasztikusan. Ha azonban gondoskodunk szervezetünk C-vitamin ellátásáról, úgy még a fogyás is könnyebben beindulhat.

Bőrvédelem

A C-vitamin egy antioxidáns vitamin, amely nagyfokú védelmet jelent a bőr számára, hiszen megvédi azt a szabadgyökök sejtkárosító hatásaitól.

Krónikus fáradtság

Ha nem fogyasztunk elegendő, C-vitaminban gazdag táplálékot, úgy krónikus fáradtság is úrrá lehet rajtunk. A C-vitamin gazdag forrásai többek között: paprika, paradicsom, kivi, narancs, grapefruit, citrom, mandarin, csipkebogyó, homoktövis.

Legyengült immunrendszer

Ahhoz, hogy az immunrendszerünk fel tudja venni a harcot a kórokozók támadásaival, a betegségekkel és a fertőzésekkel szemben, úgy antioxidáns vitaminokra van szüksége. Az egyik ilyen antioxidáns vitamin, a C-vitamin. A C-vitaminnak gyulladáscsökkentő hatása is van, így érdemes minden nap pótolni azt.

Makula degeneráció

Idősebb korban jellemző ez a betegség, azaz a makula degeneráció. Minél kevesebb vitamint, főként antioxidáns vitamint fogyasztunk, annál nagyobb eséllyel alakulhat ki ez a szemet érintő betegség, amely akár látásvesztést is okozhat.

Skorbut

A vészesen alacsony C-vitamin okozhat skorbutot is. Néhány száz évvel korábban a tengerészek egyik jellemző betegsége volt. Ma már ritka ugyan ez a betegség, de azért még előfordulhat nagyon hiányos táplálkozás esetén, amely nem csak a fogak elvesztésével jár együtt, hanem okozhat vérzékenységet, ízületi fájdalmat, csonttöréseket, törékeny körmöt, de még a hajhullás is drasztikussá válhat.

Kapcsolódó cikkek

Antioxidánsokban gazdagok - A bogyós gyümölcsök pozitív hatásai – és nagyon egészségesek.

A bogyós gyümölcsök pozitív hatásai

A bogyós gyümölcsök nem csak nagyon finomak, de nagyon egészségesek is. Eper, málna, fekete áfonya, goji bogyó, acai bogyó. Ezeknek a gyümölcsöknek az az egyik pozitív hatása, hogy antioxidánsokban bővelkednek. Az antioxidánsok pedig sokféle betegségtől ó

Egészséges táplálékok=egészséges immunrendszer

Egészséges táplálékok=egészséges immunrendszer

Az immunrendszerünk egy törékeny rendszer, hiszen alul, de túl is működhet. Amennyiben nem fogyasztunk elegendő tápanyagot, úgy előfordulhat, hogy a kórokozók támadásai miatt megbetegszünk, vagy fertőzéstől szenvedünk. Mutatjuk, milyen táplálékok segíthet

Mindenkinek szüksége van erre a vitaminra - A nők és a D-vitamin –de a nőknek különösen.

A nők és a D-vitamin

A D-vitamin elősegíti az immunrendszer jobb védekezőképességét, azonban a nőknek még fokozottabban ügyelni kell ennek a vitaminnak a bevitelére. Mutatjuk is, hogy miért!