Jó szokások és táplálékok az immunrendszer védelmében

Az immunrendszert könnyen legyengítheti egy hosszabb ideig fennálló stresszhatás, egy komolyabb betegség, de még a nem megfelelő táplálékok, pontosabb a hiányos táplálkozás is oka lehet, ha az immunrendszerünk védekezőképessége lecsökken. Az egészséges immunrendszer fenntartásában nem csak a megfelelő táplálékok – egy-egy tápláléknak kiemelt szerepe és jelentősége van az immunvédelemben –, de egyes életmódbeli szokások is szerepet játszanak. Cikkünkben bemutatjuk azokat a szokásokat és azokat a táplálékokat, amelyek nélkülözhetetlenek, hogy az immunrendszerünk működése megfelelő legyen, és ellenálljon a fertőzéseknek, így a komolyabb betegségeknek.
Sokat tehetünk - Jó szokások és táplálékok az immunrendszer védelmében – az immunrendszer védelmében.

5 szokás, amely védelmet jelent az immunrendszer számára

1. A dohányzás abbahagyása, a füstmentes élet

A dohányzás, számos betegség kialakulásában játszik központi szerepet. A tüdőrák kialakulásának 90 százalékában a dohányzás áll, de a szív - és érrendszert is károsítja, és még cukorbetegséget is okozhat. Számos kutatás azt igazolja, hogy a dohányzó emberek, gyakran lesznek influenzásak és gyakrabban fáznak meg, mint a nem dohányzó társaik. A dohányzás, negatívan hat az immunrendszer működésére és jelentősen lecsökkenti a fertőzésekkel szembeni védekezőképességét.

2. Az alvás mennyisége és minősége

Vitathatatlan, hogy az alvásnak nagyon fontos szerepe van a jó egészség fenntartásában. Ahhoz, hogy az alvásunk pihentető legyen, semmiképpen se együnk már este 6 óra után, ne igyunk koffeines italokat és alkoholt. Helyette meditáljunk, olvassunk, relaxáljunk, teremtsünk hangulatot és egy jó könyv is álomba ringathat.

3. A testmozgás és az egészség

A testmozgás nem csak a fizikai egészséget biztosítja, de a lelki és szellemi egészségnek is jót tesz, ha hetente legalább 150 percet mozgunk. A rendszeres mozgás, még azoknak is javasolható, akik valamilyen krónikus betegségben szenvednek. Ebben az esetben a kezelőorvos tanácsát szükséges kikérni, hogy milyen mozgásformák javasoltak.

4. Stresszmentes élet, vagy stresszkezelés

Manapság nem olyan egyszerű stresszmentes életet élni, de nem is lehetetlen. Amennyiben az apró dolgoknak is képesek vagyunk örülni és nem mindenben a rosszat látjuk, úgy könnyebben túl tudunk lendülni az élet nehézségein. Még ebben az esetben is hasznos a relaxációs technikák elsajátítása, de ha a stressz nem zárható ki az életünkből, akkor kötelező rendszeresen meditálni, jógázni, vagy csak mély légzőgyakorlatokat végezni.

5. Rendszeres kézmosás

A fertőzések elkerüléséhez nagyban hozzájárul a megfelelő higiénia, az alapos kézmosás. Ha otthon vagyunk, használjunk vizet és szappant, és fordítsunk különös gondot a kézhát és a kézujjak közére, a tenyérre is. Ha nem tudunk hol kezet mosni, akkor az alkoholos kézfertőtlenítő lehet a segítségünkre.

5 egészséges táplálék az immunrendszer védelmére

1. Az immunrendszer és a cink

Az immunrendszer egészséges működéséhez elengedhetetlen, hogy cinkben gazdag ételeket is fogyasszunk. A cink nem csak a DNS – szintézisben és a sejtosztódásban, hanem az immunrendszer normál működésében is szerepet játszik. Cinkforrások többek között: hüvelyesek, búzacsíra, brazil dió, kesudió, borjúmáj, mandula, marhahús.

2. Az antioxidáns zöld tea

A zöld tea antioxidáns hatású polifenolokban gazdag. Ez az antioxidáns serkenti a sejtek aktivitását a vírusok elleni küzdelemben, de a rákos megbetegedések megelőzésében is aktív szerepet játszik.

3. Egészséges bélrendszer- egészséges immunrendszer

Mivel az immunrendszer nagy százalékban a bélrendszerben található, így a bélrendszer egészségére is figyelmet kell fordítani. A bélegészség fenntartását és az immunsejtek serkentését támogatják meg a probiotikumok. Hasznos probiotikum a kefir, a joghurt, a savanyú káposzta, a kimcsi.

4. Béta-karotin és immunrendszer

Sok béta-karotint tartalmaz a tök és a sárgarépa is. A béta-karotin adja ezeknek a zöldségeknek a sárga színét. A béta-karotint, A-vitaminná alakítja a szervezet, amely csakúgy, mint a C-vitamin, egy antioxidáns vitamin és fontos szerepe van az immunrendszer egészségének a fenntartásában.

5. C-vitaminnal a betegségek ellen

A citrusfélék nagyon sok C-vitamint tartalmaznak. Ez a vitamin, szintén egy antioxidáns vitamin. Ez a vitamin az immunrendszer fellendítéséhez járul aktívan hozzá, az által, hogy megtámogatja a test fehérvérsejt-termelését. A zöldségek és a gyümölcsök is sok C-vitamint tartalmaznak, különösen a paprika és a bogyós gyümölcsök.

Kapcsolódó cikkek

Néhány szabály betartásával - Hogyan védekezzünk a megfázás ellen?- akár ki is védhető a megfázás.

Hogyan védekezzünk a megfázás ellen?

A megfázás akár komollyá is válhat, ha nem tartunk be bizonyos szabályokat. A higiénia, a pihenés és a nem megfelelő táplálkozás, csak súlyosbíthatja a tüneteket. A megfázást el is kerülhetjük, ha a megfelelő védekezést alkalmazzuk. Mutatjuk is, melyek ez

Pollenallergia tippek

Így védjük magunkat a pollenallergiától!

A parlagfűre akár a lakosság fele is érzékeny lehet. Szerencsére ma már a házi praktikáktól az appokig sokféle segítséget kaphatunk.

3 táplálék, ami gyulladást és fájdalmat okoz és 3 táplálék, ami megszünteti mindkettőt.

3 táplálék, ami gyulladást és fájdalmat okoz és 3 táplálék, ami megszünteti mindkettőt

A gyulladás nagyon veszélyes. Akut formában még nem, de ha krónikussá válik, akkor már okozhat komoly és súlyos betegségeket. A cikkben bemutatunk 3 gyulladást okozó és 3 gyulladáscsökkentő táplálékot.