3 táplálék, ami gyulladást és fájdalmat okoz és 3 táplálék, ami megszünteti mindkettőt

A krónikus gyulladás, krónikus fájdalmat generál. Nagyon sokan szenvednek krónikus fájdalom miatt a mai világban. Mivel a krónikus gyulladás egyes adott szervben, vagy szervekben sejtkárosodást okoz, ez generálhat fájdalmat is, ami az enyhétől, az elviselhetetlenig is terjedhet. A nem megfelelő táplálkozás is oka lehet a krónikus gyulladás kialakulásának, hiszen vannak olyan ételek, amelyek gyulladást okoznak, gyulladást fokoznak a szervezetben. Ha valaki krónikus fájdalomtól szenved, úgy érdemes áttérni a gyulladáscsökkentő étrendre, hiszen ez nagyon sokat segíthet a fájdalom enyhítésében, annak megszüntetésében. A gyulladáscsökkentő táplálékok lehetővé teszik, hogy a test ismét megfelelően működjön. Cikkünkben először 3 gyulladást keltő ételt sorolunk fel, majd 3 olyan táplálék kerül terítékre, amely gyulladást csökkent.
3 táplálék, ami gyulladást és fájdalmat okoz és 3 táplálék, ami megszünteti mindkettőt.

Gyulladást okozó 3 táplálék

Rossz zsírok

Ahhoz, hogy a gyulladás csökkenjen a szervezetünkben, nem kell teljesen elhagyni az omega - 6 zsírokat és csak omega - 3 zsírokat fogyasztani, hanem ezeknek a zsíroknak a megfelelő arányára kell törekedni. Az omega - 6 zsírokat kisebb, míg az omega -3 zsírokat nagyobb arányban kell a szervezetünkbe vinni. Ha ez fordítva történik meg, akkor az omega - 3 zsírok el sem érnek a sejtekbe, ahol a pozitív hatásaikat ki tudnák fejteni.

A teljes kiőrlésű gabonák

Azok, akik gyulladásos betegségben szenvednek, ne fogyasszanak teljes kiőrlésű gabonát és azokból készült táplálékokat. Igaz, hogy tele vannak rostokkal és jót tesz az emésztésnek, ennek ellenére gyulladást okoznak, hiszen glutén található bennük. A teljes kiőrlésű gabonák emellett más gyulladást okozó vegyületeket is tartalmaznak. Helyettesítsük ezeket egészséges és tápláló szénhidrátokkal, például édesburgonyával.

A cukor

A cukor is erőteljesen fokozza a gyulladást az emberi testben. A cukor, azokra az emberekre is veszélyt jelent, akiknek nincs gyulladás a szervezetükben. Akik viszont valamilyen gyulladásos betegségben szenvednek, nagy veszélynek teszik ki magukat, hiszen a cukor egyre rosszabb állapotba tereli a testet és annak működését. A gyulladás csökkentése és a krónikus fájdalom megszüntetése érdekében drasztikusan csökkenteni szükséges a cukorfogyasztást, de teljesen el is lehet hagyni az étrendből. A cukor másik káros hatása, hogy megemeli a vércukorszintet. A fruktóz sem egészségesebb, hiszen lehet, hogy nem emeli meg nagymértékben a vércukorszintet, de szintén gyulladást okoz.

3 gyulladásgátló táplálék

A polifenolokban gazdag zöldségek és gyümölcsök

A színes zöldségek és gyümölcsök, polifenolokban bővelkednek, amelyek erőteljes gyulladáscsökkentő hatással rendelkeznek. A bogyós gyümölcsök kiemelkednek ezeknek a táplálékoknak a csoportjából, hiszen csak alacsony cukortartalommal rendelkeznek. Mely táplálékok csökkentik a gyulladást? A fekete áfonya, a málna, a szeder, a brokkoli, a spenót, a kelkáposzta.

A kurkuma

A kurkuma, egy kurkumin nevű vegyületet tartalmaz, amely erős gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik. A kurkumin olyan enzimeket képes blokkolni, amelyek a krónikus gyulladás létrejöttét segítik elő. Kutatások igazolják, hogy a kurkumin ugyanolyan hatásosan képes csökkenteni a gyulladást, mint néhány gyulladáscsökkentő gyógyszer.

A gomba

A gomba az egyik legnépszerűbb táplálék a gyulladás csökkentésében. Magas antioxidáns tartalma jelentős védelmet is biztosít a gyulladás megelőzésében, de a gyulladás csökkentésében is kiemelkedő a szerepe. A gombák emellett gazdag forrásai a szelénnek, a réznek és a B -vitaminoknak.

Kapcsolódó cikkek

A cukorbetegség tüneteire - Milyen hatással van a magas vércukorszint a test működésére?- mindenképpen figyeljünk oda.

Milyen hatással van a magas vércukorszint a test működésére?

A magas vércukorszint már csak azért is veszélyes, mivel idővel, 2-es típusú cukorbetegség is kialakulhat. Ez egy olyan krónikus betegség, amely kezdetben, ha okoz is tüneteket, nem igazán súlyosak, így nem törődünk azokkal. A cikkből kiderül, hogy milyen

A krónikus betegségekkel is együtt lehet élni - 5 hasznos tipp cukorbetegeknek- csupán a szabályokat kell betartani.

5 hasznos tipp cukorbetegeknek

A cukorbetegség, egy olyan krónikus betegség, amely súlyos szövődményeket is okozhat. Azonban életmódváltással és a szabályok betartásával megelőzhetővé válnak ezek a szövődmények. Mutatunk néhány tippet a szövődmények elkerülése érdekében.

Néhány szabály betartásával - Hogyan védekezzünk a megfázás ellen?- akár ki is védhető a megfázás.

Hogyan védekezzünk a megfázás ellen?

A megfázás akár komollyá is válhat, ha nem tartunk be bizonyos szabályokat. A higiénia, a pihenés és a nem megfelelő táplálkozás, csak súlyosbíthatja a tüneteket. A megfázást el is kerülhetjük, ha a megfelelő védekezést alkalmazzuk. Mutatjuk is, melyek ez