Miért van szüksége az immunrendszerünknek C- vitaminra?

Vitaminok közül, az egyik legkiemelkedőbb, a C-vitamin. Az emberek is ezt a vitamint fogyasztják a leggyakrabban és a legtöbb gyümölcsben és zöldségben is ez a vitamin található meg legnagyobb mennyiségben. Amennyiben nem figyelünk oda a C-vitamin szükségletünkre, úgy még az immunrendszer is károsodhat, de ennek a vitaminnak a hiánya vérzékenységet és nehezebb sebgyógyulást is eredményezhet. A cikkből kiderül, hogy milyen következményei lehetnek annak, ha nem viszünk be elegendő C-vitamint a szervezetünkbe, és hogyan előzhetjük meg a lehetséges betegségeket és fertőzéseket ennek a vitaminnak a pótlásával.
A C-vitamin - Miért van szüksége az immunrendszerünknek C- vitaminra? – egy antioxidáns vitamin.

A C-vitamin és a szív egészsége

A szív, az egyik legfontosabb szervünk. A szív vért pumpál és ennek segítségével oxigént és tápanyagokat szállít a testünk sejtjeihez. Amennyiben odafigyelünk arra, hogy milyen ételeket veszünk magunkhoz és a táplálékainkban van C-vitamin, úgy nagy eséllyel kerülhetjük el a szívbetegségeket. A C-vitamin megfelelő mennyiségű bevitele, de akár már napi 500 mg C-vitamin is csökkentheti az LDL - koleszterinszintet és a trigliceridszintet. Egy tanulmány arról számolt be, hogy a rendszeres C-vitaminpótlás jelentősen csökkenti a szívkoszorúér-betegség és a stroke kialakulásának a kockázatát is.

C-vitamin, mint immunitásfokozó vitamin

A C-vitamin egy antioxidáns vitamin, amelynek egyik nagy előnye, hogy elősegíti az immunrendszer megfelelő működését. Hiszen a téli megfázásos és influenzás időszakban is azért fogyasztjuk, hogy megelőzzük ezeknek a betegségeknek a kialakulását, illetve, hogyha meg is betegszünk, jóval, enyhébb tünetekkel vészeljük át a kellemetlen napokat. A C-vitamin rendszeres bevitelével, a légúti fertőzések időtartamát rövidíthetjük le, de még akár a tüdőgyulladás kialakulásának is kisebb az esélye, amennyiben rendszeresen fogyasztjuk ezt az antioxidáns vitamint.

Az egyik legerősebb antioxidáns

Mivel a C-vitamin egy antioxidáns vitamin, így nagyon sokat segíthet a betegségek megelőzésében és a jó egészségi állapot fenntartásában. Sok kutatási eredmény, tanulmány szól arról, hogy a C-vitamin rendszeres fogyasztásával, akár a krónikus betegségek is elkerülhetnek bennünket. Ilyen krónikus betegség a cukorbetegség, a szívbetegség, a rákos megbetegedések és az autoimmun betegségek. Amennyiben sok friss és szezonális zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, úgy jelentősen lecsökkenthetjük ezeknek a betegségeknek a kockázatait.

Mit kell még tudni erről a vitaminról?

A C-vitamin egy vízben oldódó vitamin, éppen ezért, napközben több adagban szükséges fogyasztani, mivel a felesleg, a vizelettel ürül a szervezetből. Ez a vitamin a kollagénszintézisben is aktívan részt vesz. Ahogy idősödünk, úgy egyre kevesebb kollagén termelődik, így a bőr veszít rugalmasságából és ráncossá válik. Azonban a C-vitamin rendszeres fogyasztásával lassíthatjuk ezt a folyamatot.

A C-vitamin gazdag forrásai a következők a teljesség igénye nélkül: paradicsom, paprika, kivi, grapefruit, narancs, citrom, lime, eper, mangó, homoktövis, csipkebogyó. A C-vitamint nem csak táplálékokkal, hanem kiegészítők fogyasztásával is pótolhatjuk.

Kapcsolódó cikkek

A depresszió ellen - Táplálékok a bús hangulat leküzdésére – a táplálkozással is sokat tehetünk.

Táplálékok a bús hangulat leküzdésére

A rossz hangulat ellen, nem csak gyógyszer létezik. Nagyon sok olyan táplálék megtalálható a palettán, amelyek szerepet játszanak a hangulat fokozásában. Mutatjuk, melyek ezek a táplálékok!

Az immunrendszerünket fokozhatjuk - Vitaminok és ásványi anyagok az immunrendszer fokozására- vitaminok segítségével.

Vitaminok és ásványi anyagok az immunrendszer fokozására

Nagyon sok olyan vitamin és ásványi anyag létezik, amelyek hatékonyak az immunrendszer fokozásában. Amennyiben szeretnénk kicsit megerősíteni az immunrendszerünket, úgy fogyasszuk rendszeresen ezeket a tápanyagokat.