Top 5 fiatalító szupertáplálék

Mindenki szeretne sokáig fiatal maradni. Az öregedést nem kerülhetjük el, de sokat tehetünk annak érdekében, hogy lelassítsuk a folyamatot. Léteznek olyan szupertáplálékok, amelyek rendszeres fogyasztása elősegíti, hogy az agyunk és a testünk minél tovább maradjon fiatalos. Mutatjuk is, hogy melyek ezek a táplálékok!
Egyes táplálékok - Top 5 fiatalító szupertáplálék – fiatalítanak.

1. Koenzim Q10 és a fiatalos megjelenés

A koenzim Q10 egy erős antioxidáns, amelynek fontos szerepe van a sejtek közötti kommunikációban. Amennyiben ez megszakad, úgy egészségügyi problémák és betegségek alakulhatnak ki. A koenzim Q10 hiánya olyan krónikus betegségek kialakulásában játszik kitüntetett szerepet, mint az ízületi betegségek, a cukorbetegség, a szívbetegség és a rákos megbetegedések. A koenzim Q10 segít megőrizni a fiatalos megjelenésünket.

2. A bőrvédő E-vitamin

Az antioxidáns vitaminok közé tartozik az E-vitamin is, csak úgy, mint az A - és C-vitamin. Ezt a vitamint elsősorban bőrszépítő vitaminnak is nevezik, hiszen védelmet jelent a bőr számára az UV-sugárzás hatására termelődött szabadgyökök ellen. Ez azért is nagyon hasznos, mivel minél több szabadgyök termelődik a szervezetünkben, annál gyorsabban jelennek meg az öregedés nyomai, tünetei az arcbőrünkön, vagyis sokkal hamarabb ráncosodunk. Ilyen szabadgyök termelő hatása van a cigarettafüstnek is, nem hiába ráncosodnak sokkal hamarabb a dohányosok, nem beszélve arról, hogy más folyamatok is sokkal hamarabb bekövetkeznek egy dohányzó embernél, például a dohányos nők hamarabb lépnek a változókorba, mint azok a hölgyek, akik soha nem dohányoztak. A diófélék, a magvak és az olívaolaj gazdag forrásai ennek a vitaminnak.

3. Az erőteljes antioxidáns hatású glutation

A glutation az egyik a szupertáplálékok sorában, amely eredményesen lassítani tudja az öregedési folyamatokat, merthogy antioxidáns hatással rendelkezik. Ennek a hatásnak köszönhetően, semlegesíti a szabadgyököket és sejtszinten járul hozzá a test méregtelenítéséhez. A glutation tehát nem csak antioxidáns, hanem méregtelenítő hatással is rendelkezik, mindemellett immunitásfokozó hatása is kiemelkedő. Az emberi szervezet is termel glutationt, azonban a környezeti mérgek és a táplálékokban található, a test számára nem éppen előnyös adalékanyagok, rendkívül módon csökkentik a szervezet glutationszintjét, így érdemes azt kiegészítők formájában pótolni.

4. A C-vitamin és az immunitás

A C-vitamin is egy nagyon hasznos antioxidáns, hiszen többek között, részt vesz a kollagéntermelésben. Idővel, egyre kevesebb kollagén termelődik a szerveztünkben, aminek az a következménye, hogy a bőrünk egyre petyhüdtebbé és ráncosabbá válik. Ez az antioxidáns vitamin a szervezetben kialakuló oxidációs folyamatokat is megakadályozhatja, hiszen szabadgyöksemlegesítő hatása kiemelkedő. A C-vitamint kiegészítők formájában is fogyaszthatjuk, de nagy mennyiségben tartalmazzák a zöld leveles zöldségek, a citrusfélék, a bogyós gyümölcsök, a csipkebogyó és a homoktövis is.

5. A flavonoidok szuperereje

A flavonoidok olyan antioxidáns növényi vegyületek, amelyek elsősorban a kognitív funkciókra – memória, tanulási képességek – vannak pozitív hatással. A flavonoidok nem csak az oxidatív hatásoktól, hanem a gyulladástól is megvédik az agyat. A flavonoidok nagy mennyiségben megtalálhatók a bogyós gyümölcsökben és a zöld teában. A resveratrol is egy értékes flavonoid, amely a szőlőben, és így a borban is megtalálható. Kutatások szerint, a resveratrol pozitívan hat a szív - és érrendszer egészségére és rendszeres fogyasztása, valamennyi védelmet biztosíthat a rákos megbetegedések ellen.

Kapcsolódó cikkek

Az immunrendszerünket fokozhatjuk - Vitaminok és ásványi anyagok az immunrendszer fokozására- vitaminok segítségével.

Vitaminok és ásványi anyagok az immunrendszer fokozására

Nagyon sok olyan vitamin és ásványi anyag létezik, amelyek hatékonyak az immunrendszer fokozásában. Amennyiben szeretnénk kicsit megerősíteni az immunrendszerünket, úgy fogyasszuk rendszeresen ezeket a tápanyagokat.

Érdemes citrusféléket fogyasztani - Mutatjuk, miért olyan egészséges a citrom – és nem csak a téli hónapokban.

Mutatjuk, miért olyan egészséges a citrom

A citrom savanyú ugyan, de nagyon egészséges. Nagyon sok C-vitamint tartalmaz, amely vitamin az antioxidánsok csoportjába tartozik. A cikkből kiderül, miért is fontos antioxidánsokat fogyasztani.

Egyes táplálékok - Top 5 fiatalító szupertáplálék – fiatalítanak.

Top 5 fiatalító szupertáplálék

A táplálkozásunkkal igenis befolyásolhatjuk, pontosabban lassíthatjuk az öregedési folyamatokat. Minél több antioxidánsban gazdag szupertáplálékot fogyasztunk, annál tovább maradhatunk fiatalosak. Mutatjuk, melyek ezek a táplálékok!