Top 5 fiatalító szupertáplálék

Mindenki szeretne sokáig fiatal maradni. Az öregedést nem kerülhetjük el, de sokat tehetünk annak érdekében, hogy lelassítsuk a folyamatot. Léteznek olyan szupertáplálékok, amelyek rendszeres fogyasztása elősegíti, hogy az agyunk és a testünk minél tovább maradjon fiatalos. Mutatjuk is, hogy melyek ezek a táplálékok!
Egyes táplálékok - Top 5 fiatalító szupertáplálék – fiatalítanak.

1. Koenzim Q10 és a fiatalos megjelenés

A koenzim Q10 egy erős antioxidáns, amelynek fontos szerepe van a sejtek közötti kommunikációban. Amennyiben ez megszakad, úgy egészségügyi problémák és betegségek alakulhatnak ki. A koenzim Q10 hiánya olyan krónikus betegségek kialakulásában játszik kitüntetett szerepet, mint az ízületi betegségek, a cukorbetegség, a szívbetegség és a rákos megbetegedések. A koenzim Q10 segít megőrizni a fiatalos megjelenésünket.

2. A bőrvédő E-vitamin

Az antioxidáns vitaminok közé tartozik az E-vitamin is, csak úgy, mint az A - és C-vitamin. Ezt a vitamint elsősorban bőrszépítő vitaminnak is nevezik, hiszen védelmet jelent a bőr számára az UV-sugárzás hatására termelődött szabadgyökök ellen. Ez azért is nagyon hasznos, mivel minél több szabadgyök termelődik a szervezetünkben, annál gyorsabban jelennek meg az öregedés nyomai, tünetei az arcbőrünkön, vagyis sokkal hamarabb ráncosodunk. Ilyen szabadgyök termelő hatása van a cigarettafüstnek is, nem hiába ráncosodnak sokkal hamarabb a dohányosok, nem beszélve arról, hogy más folyamatok is sokkal hamarabb bekövetkeznek egy dohányzó embernél, például a dohányos nők hamarabb lépnek a változókorba, mint azok a hölgyek, akik soha nem dohányoztak. A diófélék, a magvak és az olívaolaj gazdag forrásai ennek a vitaminnak.

3. Az erőteljes antioxidáns hatású glutation

A glutation az egyik a szupertáplálékok sorában, amely eredményesen lassítani tudja az öregedési folyamatokat, merthogy antioxidáns hatással rendelkezik. Ennek a hatásnak köszönhetően, semlegesíti a szabadgyököket és sejtszinten járul hozzá a test méregtelenítéséhez. A glutation tehát nem csak antioxidáns, hanem méregtelenítő hatással is rendelkezik, mindemellett immunitásfokozó hatása is kiemelkedő. Az emberi szervezet is termel glutationt, azonban a környezeti mérgek és a táplálékokban található, a test számára nem éppen előnyös adalékanyagok, rendkívül módon csökkentik a szervezet glutationszintjét, így érdemes azt kiegészítők formájában pótolni.

4. A C-vitamin és az immunitás

A C-vitamin is egy nagyon hasznos antioxidáns, hiszen többek között, részt vesz a kollagéntermelésben. Idővel, egyre kevesebb kollagén termelődik a szerveztünkben, aminek az a következménye, hogy a bőrünk egyre petyhüdtebbé és ráncosabbá válik. Ez az antioxidáns vitamin a szervezetben kialakuló oxidációs folyamatokat is megakadályozhatja, hiszen szabadgyöksemlegesítő hatása kiemelkedő. A C-vitamint kiegészítők formájában is fogyaszthatjuk, de nagy mennyiségben tartalmazzák a zöld leveles zöldségek, a citrusfélék, a bogyós gyümölcsök, a csipkebogyó és a homoktövis is.

5. A flavonoidok szuperereje

A flavonoidok olyan antioxidáns növényi vegyületek, amelyek elsősorban a kognitív funkciókra – memória, tanulási képességek – vannak pozitív hatással. A flavonoidok nem csak az oxidatív hatásoktól, hanem a gyulladástól is megvédik az agyat. A flavonoidok nagy mennyiségben megtalálhatók a bogyós gyümölcsökben és a zöld teában. A resveratrol is egy értékes flavonoid, amely a szőlőben, és így a borban is megtalálható. Kutatások szerint, a resveratrol pozitívan hat a szív - és érrendszer egészségére és rendszeres fogyasztása, valamennyi védelmet biztosíthat a rákos megbetegedések ellen.

Kapcsolódó cikkek

Egyes táplálékok - Szupertáplálékok a tüdőnek – pozitívan hatnak a tüdő egészségére.

Szupertáplálékok a tüdőnek

Nagyon sok olyan táplálék létezik, amelyek pozitívan hatnak a tüdő egészségére. A dohányzás nagyon káros, így jobb arról, minél hamarabb leszokni. Ezzel, és a szupertáplálékokkal, sokat tehetünk a tüdőnk egészségének fenntartása érdekében. Lássuk is, mely

Antioxidánsokban gazdagok - A bogyós gyümölcsök pozitív hatásai – és nagyon egészségesek.

A bogyós gyümölcsök pozitív hatásai

A bogyós gyümölcsök nem csak nagyon finomak, de nagyon egészségesek is. Eper, málna, fekete áfonya, goji bogyó, acai bogyó. Ezeknek a gyümölcsöknek az az egyik pozitív hatása, hogy antioxidánsokban bővelkednek. Az antioxidánsok pedig sokféle betegségtől ó

Ez a vitamin - A C-vitaminhiány egyértelmű jelei – egy antioxidáns vitamin.

A C-vitaminhiány egyértelmű jelei

C-vitaminra mindenkinek szüksége van. Ez egy antioxidáns vitamin, amely hatásos a szabadgyökök okozta károsító hatásokkal szemben. Mutatjuk, hogy mi mindenben lehet még ez a vitamin a segítségünkre.