Top antioxidáns táplálékok

Az emberi szervezetben szabadgyökök termelődnek, mégpedig a környezeti toxinok, az alkohol, a légszennyezettség és a dohányfüst hatására. Nap, mint nap, ki vagyunk téve olyan méreganyagoknak, amelyek következtében különféle méreganyagok kerülnek a szervezetünkbe, amelyek hatására szabadgyökök keletkeznek. Ezek a szabadgyökök sejtkárosító hatással rendelkeznek. A szabadgyökök sejtkárosító hatásai pedig olyan krónikus betegségek okozói lehetnek, mint a rákos megbetegedés, a szívbetegség vagy éppen a cukorbetegség.
Sokféle antioxidánsokban gazdag - Top antioxidáns táplálékok – táplálék létezik.

Az antioxidánsok szerepe

Amennyiben, a szervezetben túl sok szabadgyök képződik, úgy a szervezetben oxidációs folyamat indul el. Azonban ezt a negatív hatást ellensúlyozni tudjuk, mégpedig azzal, ha rendszeresen fogyasztunk úgynevezett antioxidáns táplálékokat.

Miért olyan veszélyes, ha túl sok szabadgyök termelődik a szervezetünkben? A szabadgyökök magas szintje káros hatással van a sejtekre, például a DNS-re, a fehérjékre és a sejtmembránokra is. Minek a hatására képződhetnek szabadgyökök? Ilyen hatás lehet a környezetszennyezés, az alkohol, a cigarettafüst, a káros hatású UV-sugárzás, a túlsütött ételek, de a vegyi anyagok és az adalékanyagok, tartósítószerek is okozhatnak túlzott mértékű szabadgyök termelődést. A kutatások szerint, még akkor is termelődik a szervezetünkben szabadgyök, ha hosszabb ideig érzelmi stresszhatás alatt állunk. Amennyiben túl sok szabadgyök képződik a szervezetben, nem csak különféle betegségekkel kell számolnunk, hanem még az öregedési folyamatok is felgyorsulhatnak.

Az antioxidánsoknak kitüntetett szerepük van abban, hogy semlegesítsék a szabadgyököket, pontosabban, megállítsák azokat a negatív folyamatokra, amelyek az oxidatív stressz miatt következnek be.

Milyen antioxidánsokat fogyasszunk?

A szabadgyökök ellen, a legjobban, az antioxidánsokkal védekezhetünk. Három vitamin is rendelkezik ilyen antioxidáns hatással, mégpedig az A -, C - és az E-vitamin, emellett a likopinnak és a béta-karotinnak is kiemelkedő az antioxidáns hatása.

A zöldségek, a gyümölcsök, a magvak és a diófélék is sok antioxidánst tartalmaznak. Az antioxidánsok gazdag forrása még a hüvelyesek és a teljes kiőrlésű gabonák is.

Nem hiába hangoztatják a táplálkozási szakértők, hogy együnk minél változatosabban, hiszen ez valóban csakis a javunkat szolgálja, hiszen minél többféle ételt fogyasztunk, annál több antioxidánst viszünk be a szervezetünkbe.

Antioxidánsban nagyon gazdag táplálékok

A színes zöldségek és gyümölcsök tartalmazzák a legtöbb antioxidánst, mint például a fekete áfonya, a paradicsom, vagy éppen a sárgarépa. Az antioxidánsok gazdag forrása még a bab, a lencse, az édesburgonya, illetve a sötétzöld leveles zöldségek, mint például a kelkáposzta, a spenót, vagy a brokkoli.

Az antioxidánsokat a lehető legjobb természetes táplálékokkal bevinni a szervezetünkbe, azonban lehetnek olyan körülmények, betegségek, állapotok, amikor kiegészítőkre is szükségünk lehet. Ilyen a dohányzás, vagy a legyengült immunállapot.

Kapcsolódó cikkek

Az immunrendszerünket fokozhatjuk - Vitaminok és ásványi anyagok az immunrendszer fokozására- vitaminok segítségével.

Vitaminok és ásványi anyagok az immunrendszer fokozására

Nagyon sok olyan vitamin és ásványi anyag létezik, amelyek hatékonyak az immunrendszer fokozásában. Amennyiben szeretnénk kicsit megerősíteni az immunrendszerünket, úgy fogyasszuk rendszeresen ezeket a tápanyagokat.

Egyes táplálékok - Top 5 fiatalító szupertáplálék – fiatalítanak.

Top 5 fiatalító szupertáplálék

A táplálkozásunkkal igenis befolyásolhatjuk, pontosabban lassíthatjuk az öregedési folyamatokat. Minél több antioxidánsban gazdag szupertáplálékot fogyasztunk, annál tovább maradhatunk fiatalosak. Mutatjuk, melyek ezek a táplálékok!

Egyes táplálékok - Szupertáplálékok a tüdőnek – pozitívan hatnak a tüdő egészségére.

Szupertáplálékok a tüdőnek

Nagyon sok olyan táplálék létezik, amelyek pozitívan hatnak a tüdő egészségére. A dohányzás nagyon káros, így jobb arról, minél hamarabb leszokni. Ezzel, és a szupertáplálékokkal, sokat tehetünk a tüdőnk egészségének fenntartása érdekében. Lássuk is, mely