A migrén és a természetes gyógymódjai

Sokan küzdenek migrénnel, amely a jelenlegi helyzetben, akár többször is megjelenhet, hiszen sokan stresszesek, feszültek és gyakran olyan ételeket és italokat is fogyasztanak, amelyeket a szürke hétköznapokon talán nem tennének meg, de ezeken a stresszes napokon, igen. Mutatjuk milyen táplálékok és italok okoznak migrént, és mit tehetünk, hogy minél kevesebb alkalommal keserítse meg az életünket.
A természetes módszerek - A migrén és a természetes gyógymódjai – segíthetnek a migrén tüneteinek csökkentésében.

A migrén tünetei

A migrén nem csak egy egyszerű fejfájást foglal magába, hiszen a fej - és nyak izmainak fájdalmán kívül, megjelenik a lüktető fejfájás, a hang - és fényérzékenység, de akár az émelygés és a hányás is jelentkezhet. A migrénben szenvedő személyeknél, más és más váltja ki ezt a betegséget. Sokan vezetnek naplót, hogy kiderüljön, mi váltja ki a migrénes rohamokat. Ezeknek az ételeknek és italoknak a kiiktatásával, a migrénre jellemző kellemetlen tünetek és maga a migrén is elkerülhető.

Migrént kiváltó ételek és italok

A migrén létrejöttében számtalan ételnek, italnak lehet szerepe. Ilyen lehet a csokoládé, a vörösbor, a feldolgozott élelmiszerek, a kávé, pontosabban a koffein, az érlelt sajtok, a gluténtartalmú ételek, de valakinél a laktóz is okozhat migrénes rohamot.

Egyéb, migrént okozó tényezők

Az ételek és italok mellett, más tényezők is okai lehetnek a migrén kialakulásának. Egyeseknél az időjárás-változás, a frontok okoznak migrént, míg másoknál egy hirtelen stresszhelyzet váltja ki a fej elviselhetetlen fájdalmát. A migrén kialakulásában szerepe lehet a túl kevés, vagy túl sok alvásnak, de a nem megfelelő alvás, vagy az alvásmód megváltozása is okozhat migrént.

Természetes módszerek a migrén ellen

Szerencsére, nagyon sokféle természetes módszer létezik a migrén elkerülésére, illetve ezek a módszerek alternatív fejfájáskezelőként is működhetnek. Az egyik ilyen módszer, az akupunktúra. Egy tanulmány arról számolt be, hogy az akupunktúra csökkenti a migrén gyakoriságát és akár meg is akadályozhatja az újabb roham kialakulását.

Az akupresszúrának is hasonló hatása van, mint az akupunktúrának. Nem csak a megelőzésben segít, hanem a már kialakult migrén, kísérő tünetének – émelygés – csökkentésében is.

A magnézium egy értékes és hasznos ásványi anyag, hiszen számos testi funkcióban vesz részt. Azok, akik migrénben szenvednek, gyakran magnéziumhiánnyal küzdenek. A magnézium gazdag forrásai a zöld leveles zöldségek, de kiegészítők formájában is lehet fogyasztani.

A jóga során az izmok ellazulnak, így a jógagyakorlatok is segíthetnek a migrénes epizódszámok csökkentésében. A jóga nem csak az izmokban lévő feszültséget csökkenti, hanem remek stresszoldó is, emellett fokozza a vérkeringést és kiegyensúlyozza az idegrendszer működését.

Az illóolajok aromaterápiás hatása vitathatatlan. Amennyiben azt érezzük, hogy migrénes fejfájásunk van, akkor csak lélegezzünk be egy kevés levendula illóolajat, mert hiszen, nagy esély van arra, hogy a migrén nem fog kibontakozni. A borsmenta illóolaj is hasonló pozitív hatásokkal rendelkezik.

Kapcsolódó cikkek

Immunrendszerünk erősítésében - Top 8 immunrendszer erősítő –sok minden részt vehet.

Top 8 immunrendszer erősítő

Immunrendszerünk fokozásában sokat segíthet a testmozgás, a pozitív életszemlélet és a gyógynövények. Mutatjuk, hogy mivel erősíthetjük az immunrendszerünket, hogy az ellenállóbb legyen a betegségekkel szemben.

Gyógymasszőr képzés, masszőr tanfolyam - mutatjuk, hol lehet gyógymasszőrnek tanulni

4 módon is segíthetsz az embereknek, ha gyógymasszőrnek tanulsz

Érdemes masszőrnek tanulni, bármelyik külföldi országban is el tudsz vele helyezkedni.

Ezért jó a jóga - a jóga nagyon hatékony, számos egészségügyi előnye is van

A jóga top 10 előnye

A testmozgásnak nagyon sok pozitív előnye létezik. A jóga minden életkorban javasolható és mindkét nem csak profitálhat belőle, hiszen nemcsak a testi egészséget biztosítja, de lelkileg és szellemileg is feltölt.