Milyen kiegészítők hasznosak pajzsmirigybetegségben?

Manapság egyre többen szenvednek valamilyen pajzsmirigybetegségben. Van, akinek alulműködő pajzsmirigy betegsége van, másnak túlműködik ez a szerve, és vannak olyanok is, akik krónikus pajzsmirigybetegségben szenvednek. Az emberek jelentős hányada nem is tudja, hogy ebben a betegségben szenved, csak egy rutinvizsgálat derít fényt a betegség meglétére, vagy pedig olyan sok megmagyarázhatatlan tünete van az illetőnek, hogy kénytelen emiatt orvost felkeresni. A tüneteknek széles a skálája, de pajzsmirigybetegségre gyanakodhatunk, ha hullik a hajunk, vagy remegünk, illetve akkor is, ha sokat híztunk, vagy fogytunk az utóbbi időben, de sok más tünet is felhívhatja a betegségre a figyelmünket, Úgy, mint szapora pulzus, száraz bőr, nyelési gondok és a sort sokáig lehetne folytatni. Milyen tápanyagokra van szüksége a pajzsmirigynek? Miért, milyen tápanyagok hiánya miatt alakulhat ki a betegség? A cikkben ezeket a tápanyagokat soroljuk fel.
A pajzsmirigy egészségét biztosítják a - Milyen kiegészítők hasznosak pajzsmirigybetegségben? – tápanyagok.

A cink és a megfelelő immunitás

Ahhoz, hogy az immunrendszerünk megfelelően működjön, cinkre is szüksége van. A pajzsmirigynek is szüksége van cinkre. Mind a pajzsmirigy alulműködés, mint a túlműködés lehet oka a cinkhiánynak. Éppen ezért nagyon lényeges, hogy rendszeresen fogyasszunk cinkben gazdag táplálékokat. A cink gazdag forrása a spenót, a spárga, a gomba, a mandula, a kesudió és a tenger gyümölcsei.

A pajzsmirigy - alulműködés és a vashiány

A vashiány oka lehet a pajzsmirigy - alulműködésnek. A vas tárolását pedig az úgynevezett ferritin nevű fehérje végzi. Fontos, hogy mindig gondoskodjunk vasraktáraink feltöltéséről. Tehát fogyasszunk rendszeresen, vasban gazdag táplálékokat, mint például zöld leveles zöldségeket.

A D-vitamin nagyon sok testi funkcióban játszik szerepet

A D-vitaminnak kiemelkedő szerepe van számos testi funkcióban. Ez a vitamin aktívan részt vesz az immunrendszer védelmében, szükségünk van rá, hogy a csontjaink és a fogaink erősek maradjanak, de az inzulin kiválasztásában és az izmok erejének fenntartásában sem elhanyagolható a szerepe. A legújabb kutatások szerint, a D-vitaminhiány és az inzulinrezisztencia között szoros összefüggés van, ami pedig a pajzsmirigy egészségére is károsan hat. A D-vitamint, napfényvitaminnak is szokták nevezni, mivel napfény hatására termelődik az emberi szervezetben. De táplálék - halak, gomba - útján is bevihetjük ezt a vitamint a szervezetünkbe.

A szelén, mint létfontosságú mikrotápanyag

A szelén egy olyan létfontosságú mikrotápanyag, amely a pajzsmirigyhormon termelődéséhez járul aktívan hozzá. A szelén szerepe kiemelkedő a hormonszabályozásban, illetve a pajzsmirigyet oly módon védi, hogy megvédi a szervet, az oxidatív stressztől. Ez nagyon lényeges, hiszen az oxidatív stressz sok betegség okozója lehet. Többek között, a pajzsmirigy betegségét is okozhatja.

Amennyiben, a szervezetünkben nincs elegendő ebből a mikrotápanyagból, úgy a pajzsmirigy sem tud elegendő hormont előállítani. Mi tartalmaz szelént? A tenger gyümölcsei nagy mennyiségben tartalmazzák, de a brazil dió, a tojás is gazdag forrása a szelénnek.

Kapcsolódó cikkek

Edzőgépek otthoni testépítéshez

Edzőgépek otthoni testépítéshez

Nem szereted az edzőtermeket vagy egyszerűen csak nincs időd terembe járni?

A jóga nagyon hatékony - A jóga top 10 előnye -, hiszen számos egészségügyi előnye is van.

A jóga top 10 előnye

A testmozgásnak nagyon sok pozitív előnye létezik. A jóga minden életkorban javasolható és mindkét nem csak profitálhat belőle, hiszen nemcsak a testi egészséget biztosítja, de lelkileg és szellemileg is feltölt.

Európát is meghódították a mikrozöldségek

Európát is meghódították a mikrozöldségek

Az apró növénykék többsége igazi vitaminbomba.